Za povečevanje prometa na spletni strani ne moremo mimo rezultatov, ki jih na tem področju daje spletna optimizacija. Kadar se odločamo, da bomo v podobno storitev šli tudi mi, moramo premisliti, komu bomo zaupali to pomembno opravilo. Vedeti moramo, da spletna optimizacija ni storitev, ki jo naročimo in se v nekaj dneh zaključi, ampak če želimo, da daje rezultate tudi na dolgi rok, zahteva poglobljeno sodelovanje med naročnikom in izvajalcem. Običajno so stroški, ki jih prinaša spletna optimizacija najvišji prav v začetni fazi. Takrat izvajalec izvede temeljito analizo spletne strani, ugotovi kakšno je trenutno stanje, pozicija v iskalnikih, struktura spletne strani in podobno.
Že ta del je precej zahteven in dolgotrajen. Potem pa se spletna optimizacija nadaljuje v samo izvedbo. Kadar je enkrat zaključena, pa zahteva tudi analizo učinkov, ki jih je proizvedla. Šele pravo spremljanje in merjenje rezultatov, ki jih spletna optimizacija daje, pomeni kakovostno izvajanje te storitve. Brez evalvacije dejansko ni pravega nadzora na procesom in tega se mora zavedati vsak dober podjetnik. Od tega se spletna optimizacija prav nič ne razlikuje, ker v osnovi ni nič drugega kot način, kako doseči konkurenčno prednost.
Vsak način za doseganje konkurenčne prednosti pa mora biti izmerljiv, saj je v nasprotnem primeru le enostavno mešanje prazne megle. Glede tega je spletna optimizacija nesporno tak proces, kjer lahko sledimo vsakemu učinku posebej. Preučimo lahko za koliko se poveča obisk spletne strani, zadrževanje obiskovalcev na spletni strani, vsebine, ki so iz vidika obiskovalcev najbolj zanimive in vse ostale statistike, ki so pomembne za poslovanje.